Psikiyatr Dr. Tanju Sürmeli: Neurofeedback Tedavisi, Depresyon Tedavisi, Dikkat Eksikliği Tedavisi, Uyuşturucu Bağımlılığı Tedavisi, Alkol Bağımlılığı Tedavisi, Nöropsikiyatrik İlaçsız Tedaviler

Hakkımızda

Çocuk Psikiyatrisi

Erişkin Psikiyatrisi

Aile Psikiyatrisi

İlaçsız Tedaviler

Performans Arttırma

Tanı Yöntemleri

Erişkin Psikiyatrisi

Anksiyete Bozukluk

Anksiyete Bozukluğu Şikayetleri:

  • Endişe ve Tedirginlik duyguları

  • Gelecek kaygısı

  • Gergin ve her an tetikte hissetme

  • En kötü olasılığı düşünme

  • Asabiyet (Sinirlilik)

  • Huzursuzluk

  • Kalp çarpıntısı

  • Nefes almada güçlük

  • Terleme

  • Titreme ya da seğirme

  • Kaslarda gerginlik

  • Baş ağrısı

  • Sersemlik

  • Halsizlik

  • Uykusuzluk

  • Sık idrar yapma veya ishal

Anksiyete Bozukluğu Neurofeedback Tedavisi:

İlaçsız Neurobiofeedback yöntemi ile kalıcı olarak anksiyete bozukluğu şikayetleri kaybolabiliyor.

 

Neurofeedback’in anksiyete tedavisindeki etkinliğini ele alan ümitlendirici 10 tane, kontrollü öncül çalışma bulunmaktadır (Hammond, 2005; Moore, 2000).  Gözdengeçirilen 8 anksiyete çalışmalarının 7’sinde olumlu değişimler bulundu. 

Bir başka çalışmada (Passini ve arkadaşları, 1977) 10 seans neurofeedback kullanarak anksiyeteleri olan alkoliklerde sadece anksiyete durumu ve anksiyete eğiliminde, kontrollere kıyasla, istatistiksel olarak çok anlamlı olumlu ilerleme kayıt edildi. İlerleme 18 ay takipte hala devam etmekteydi.

Sanatçı Anksiyetesinde Neurofeedback Tedavisi:

 

London Kraliyet Müzik Yüksek Okullunda (London’s Royal College of Music) yapılanbir randomize, plasebo kontrollü çalışma (Egner & Gruzelier, 2003) performans kaygısıüzerinde yapıldı.

 

Bu çalışmada alfa/teta neurofeedback’in çalışları mercek altında olmasıgibi stresli durumlarda çalan yüksek seviyeli müzisyenlerde müzik performansınınartırmada etkili olup olmadığı araştırıldı.  Alternatif tedavilerle (egzersiz, zihinselbeceriler eğitimi, Alexander tekniği ve daha çok konsantrasyona odaklı iki neurofeedback protokolü) karşılaştırıldığında sadece alfa/teta grubunda stres altındaki canlı müzikperformansında gelişme görüldü. 

Müzik performansıyla (Egner &Gruzelier, 2003),  salon dansı performansıyla (Raymond, Sajid, Parkinson, & Gruzelier, 2005), ve şarkı söyleme performansıyla (Kleber,Gruzelier, Bensch, & Birbaumer, 2008; Leach, Holmes, Hirst, & Gruzelier, 2008) benzer randomize kontrollü çalışmalar yapıldı. 

Tıp Öğrencilerinin Anksiyetesi Neurofeedback ile Azaldı:

 

Tıp öğrencileriyle yapılan bir randomize plasebo kontrollü çalışmada (Raymond, Varney, Parkinson, & Gruzelier, 2005) neurofeedback duygudurumu, güveni, enerjik olma ve kendine hâkim olma hislerini geliştirdi.